22. 4. 2022 se několik tříd z naší školy ZŠ Jižní zapojilo do celorepublikového projektu
„ Ukliďme Česko.“ Projekt byl zaměřen na ekologii a pomoc vyčistit naši přírodu od odpadků.
V. C se pro tuto myšlenku vyloženě nadchla a děti se do sbírání odpadu vrhly s vervou. Jako lokalitu pro sběr jsme si vybrali bývalou chráněnou krajinnou oblast takzvané „Bufo,“která by dle našeho názoru mohla být vhodnou lokalitou pro trávení volného času dětí i rodičů, pokud by nebyla zdevastována lidmi a jejich bezohledností. Rozhodli jsme se tedy udělat první krok.
Naše úklidová četa se rozdělila na modré, kteří sbírali papír, žluté, měli na starost plast,
a červené, ti shromažďovali elektro, sklo a vyhledávali nebezpečný odpad. Také jsme zde měli dva specializované oranžové pracovníky, kteří se soustředili na tetra-packy. Ostatní neoznačení odklízeli směsný, komunální odpad. Vzájemně jsme si pomáhali a radili, jak s čím naložit. Odpad jsme odnášeli ke kontejnerům u domova důchodců, kde si ho poté realizátoři projektu měli vyzvednout.
Děti byly pobouřeny a překvapeny zároveň, co jsou lidé schopni odhodit. Nejvíc nás rozčilovali „zdánlivě“ zodpovědní pejskaři, kteří exkrementy svých psů sice sebrali a dali
do sáčku, ovšem zahodili o kousek dál do křoví. Našli jsme také spoustu rarit, jak je vidno na některých fotografiích, děti se navzájem snažily svými úlovky trumfovat. Velký obdiv sklidil například nález staré boty, mikrovlnné trouby, pneumatiky od aut i z traktoru, kterou jsme bohužel neodtáhli, také radiátor, všemožné roury a dokonce i jednu z prvotních digitálních her, kterou si žákyně vzala domů, že si ji zkusí zprovoznit. I některému dalšímu odpadu jsme dali druhou šanci, jelikož jiná žákyně si odnášela domu proutěný košík ve tvaru srdce, velmi zachovalý, nebo si kluci vzali měkké drátky, z kterých si chtěli něco vyrábět.
Myslím, že akce byla velmi povedená, naplnili jsme 4 balení 60 litrových pytlů a objemné nálezy jsme samozřejmě nosili samostatně. Po dlouhé době jsem děti viděla pracovat celé
4 hodiny se zápalem a hlavně bez dohadů, podporovaly se, a tudíž bych akci považovala
za dobře provedenou třídnickou hodinu, která utužila vzájemné vztahy ve třídě a také kooperaci při usilování o společný cíl. V. C dávám palec nahoruJ
Za V. C třídní učitelka Mgr. Lucie Smeková
.
.
.
.
.
.